Tuesday, March 18, 2008

Bagaimana hendak ke mini stadium Peremba



Perjumpaan kelab kebiasaannya diadakan setiap hari minggu iaitu hari jumaat dan sabtu bermula dari 10 pagi hingga 1 petang..berikut disertakan link ke map wikimapia (sila klik link) utk melihat map secara interaktif.

  • Arahan yang mudah adalah..bermula dari tol Alor Setar selatan kemudian berjumpa dengan simpang empat. Jalan terus melalui lebuhraya Sultanah Bahiyah..teruskan memandu sehingga berjumpa dgn satu lagi persimpangan empat Jalan Kuala Kedah. Jalan terus sehingga ternampak Billion supermarket..sebelum Bilion supermarket ada satu jalan yang dipanggil jalan peremba. Masuk ikut lorong tersebut sehingga akhir jalan peremba. Akhir jalan peremba akan terjumpa satu simpang, ambil sebelah kanan..tidak sampai dlm 10 meter terdapat satu simpang memasuki sebuah taman perumahan. Ambil simpang tersebut dan terus sehingga berjumpa satu jambatan kecil. Selepas sahaja jambatan tersebut terus ambil sebelah kanan dan anda akan berjumpa dgn mini stadium peremba.
  • Sekiranya anda dari plaza tol Alor Setar utara, Caranya amat mudah. Terus sahaja dari simpang empat selepas plaza tol. Tak perlu belok kemana-mana terus sahaja ikut lebuh raya Sultanah Bahiyah sehinggalah anda berjumpa dengan Kilang SIME tyre (sebelum sampai kilang ini akan ada banyak simpang traffic light..just ignore jer. Selepas kilang SIME tyre anda akan melalui jambatan besar..selepas jambatan besar tersebut terdapat simpang empat. Ambil simpang ke kanan melalui jalan Kenanga. Dlm 250m dari simpang terdapat satu simpang ke kiri. Ambil simpang tersebut. Teruskan perjalan sehingga anda berjumpa satu medan selera (agak jauh juga dari simpang tadi). Selepas medan selera ini terdapat satu simpang ke kanan memasuki kawasan perumah. Ambil simpang tersebut dan terus sehingga berjumpa satu jambatan kecil. Selepas sahaja jambatan tersebut terus ambil sebelah kanan dan anda akan berjumpa dgn mini stadium peremba.

1 comment:

Ilham said...

Nak lagi senang call ja flyer-flyer Alor Star...